...дра загальної хімії та хімічного матеріалознавства
... аналізу, експертизи та безпеки харчової продукції
Кафедра біохімії та біотехнології
...ботаніки, лісового і садово-паркового господарства
Кафедра агротехнологій та ґрунтознавства
Кафедра екології та біомоніторингу
Кафедра землевпорядкування та кадастру
Кафедра молекулярної генетики та біотехнологій
...ладаються кафедрами інших факультетів (Інститутів)
Курси для аспірантів
Вступ до магістратури
Адміністратор: Т. В. Морозова
Моделювання та системний аналіз в екології
- Teacher: Світлана Степанівна Руденко
- Teacher: Степан Степанович Костишин
У нормативному курсі «Екологія» та розділі «Екологія», що читається в межах курсу «Біологія», повністю відсутні відомості про технологію та найсучасніші досягнення екології в таких напрямах як моделювання та системний аналіз. Між тим, саме вони формують сучасне обличчя екології. Сьогодні на зміну редукціонізму в екологічній науці приходить холізм, тому моделювання та системний аналіз стають головними методами досліджень. На жаль, у вітчизняній екології моделювання та системний аналіз роблять лише перші кроки. Розробниця даного курсу причетна до цих досліджень, тому вважає своїм обов’язком поділитися знаннями та досвідом з колегами-вчителями.
*Загальна екологічна освіта: курс підвищення кваліфікації допоможе слухачам одержати абсолютно нові знання з переднього краю екологічної науки. Системне мислення завжди було парадигмою розвитку екології, адже головним об’єктом її досліджень, перш за все, є цілісна екосистема. Натомість усвідомлення значимості системного аналізу для екології тривалий розходилось з відсутністю методів його реалізації. По сьогодні у вітчизняній навчальній літературі з екології ця прогалина не усунута. Курс озброїть слухачів найновітнішими методами системного аналізу, які з’явились в екології в останнє десятиріччя. В рамках курсу слухачі навчаться створювати та аналізувати власні моделі екосистем.
** Спеціальна професійно-наукова освіта: курс підвищення кваліфікації дозволить слухачам наповнити конкретним змістом реалізацію на практиці положень концепції екоцентризму та тих міжнародних нормативно-правових документів, у яких йдеться насамперед про захист цілісних екосистем: Рамсарської конвенції. Конвенції про водно-болотні угіддя, що мають міжнародне значення, головним чином як середовища існування водоплавних птахів (Рамсар, 2.02.1971 р., із поправками згідно з Паризьким протоколом від 3.12.1982 р. і Ріджинськими поправками від 28.05.1987 р.); Конвенції про охорону дикої фауни та флори та природних середовищ проживання в Європі (Берн, 1979); Конвенції про охорону біологічного різноманіття (Ріо-де-Жанейро, 1992); Директиви № 43 Європейської Ради ЄЕС від 21 травня 1992 р. про збереження природних місць існування дикої фауни та флори ( „Habitat Directive”).
*** Конкретний зв'язок з професійною діяльністю: курс підвищення кваліфікації передбачає передачу цільовій групі цілого спектру методичних та дидактичних прийомів для ефективного засвоєння учнями середніх шкіл цього доволі таки складного та невідомого їм матеріалу.
Основи формування екологічної культури: екологічна культура етностів, міст, країн
- Teacher: Степан Степанович Костишин
- Teacher: Світлана Степанівна Руденко
Розділ 1 «Традиційна екологічна культура етносів»
Розділ 2 «Екологічна культура міст»
Розділ 3 «Екологічна культура країн»